ОСНОВНІ ПОЗИЦІЇПРЕЗИДЕНТАТАУРЯДУУКРАЇНИЩОДО

УКЛАДЕННЯУГОДИЗЄС

1 . Рішення Уряду взяти паузу не є політичним , воно було прийняте в результаті аналізу
торговельних відносин між Україною і Росією і реалістичної оцінки тих економічних
проблем , які виникають з моменту підписання Угоди в відсутність пропозицій від ЄС
щодо компенсації втрат.

Чому так раптово , буквально на фініші , було відкладено підписання Угоди ? Тому що напередодні рішення Уряду остаточно визначилися факти , підтвердивши серйозні економічні втрати . Каталізатором прийняття цього рішення послужив лист МВФ з явно неприйнятними для України вимогами.

Якщо наводити образне порівняння - то ми були готові купити нову хорошу європейську машину , але раптово виявилося , що до певного терміну потрібної суми немає. Ми не відмовляємося від покупки , але її доведеться відкласти. Представники ЄС заявили , що Угода з Україною може бути підписана навесні 2014 року.

2 . Ефект від підписання Угоди з ЄС і створення зони вільної торгівлі може бути
позитивним , але незначним.

Позитивне значення цього рішення для економіки України значно переоцінюється. Після зняття митних зборів для українських товарів , потенціал зростання експорту може скласти в 2014 році до 1 млрд. євро. Імпорт товарів і послуг при цьому збільшиться на 0,8 млрд. євро.

Враховуючи стагнацію європейських ринків , позитивний ефект для українських підприємств буде реалізований в основному не за рахунок збільшення обсягів експорту , а за рахунок можливості інвестування частини коштів у модернізацію , виходу на нові ринки третіх країн і т.д. Разом з тим , випереджаюче зростання імпорту надасть додатковий тиск на золотовалютні резерви .

3 . Незначні виграші від асоціації з ЄС - багаторазово нижче тих втрат , які може понести
Україна внаслідок застосування Росією загороджувальних заходів по захисту свого ринку
.Скільки вже втратила Україна в процесі підготовки до підписання угоди з ЄС?

Часткове введення Росією обмежувальних заходів по відношенню до імпорту з України в січні -серпні 2013 призвело до скорочення товарообігу України з Російською Федерацією на 23 %.

Скільки може втратити Україна при подальшому згортанні торгово- економічного співробітництва з РФ і країнами Митного союзу ?

Введення РФ загороджувальних заходів по відношенню до українських товарів може призвести в 2014 році до зниження обсягів експорту в РФ на суму до 8 млрд. дол Експорт до Росії сільськогосподарської продукції може скоротитися на 50 % , харчової промисловості - на 40 % , хімічної промисловості, виробництва немінерального продукції , машинобудування - на 20 %.

У підсумку ВВП України знизиться на 1 %.

Скільки Україна переплачує за російський газ? Середньорічний розмір додаткових витрат в 2011-2012 рр. . склав близько 6 млрд. дол. США (порівняно з рівнем витрат у 2009 році).

Якби НАК «Нафтогаз України » розраховувався за газ за цінами , які діяли до укладення газових контрактів у 2009 році (180 дол. За тис. м2) , то при обсягах поставок газу за 10 місяців 2013 (близько 9,2 млрд. куб м.) Україна змогла б заощадити близько 2 млрд дол. США.

Що виграє Україна від поглиблення кооперації з РФ і країнами Митного союзу ?

Реалізація масштабних спільних проектів в авіабудуванні , ракетно -космічної галузі , енергомашинобудуванні, атомній енергетиці, ОПК , суднобудуванні і т.д. потенційно дає за рік зростання випуску продукції в розмірі 0,5 % ВВП в цінах 2011 року.

У найближчі 5 років випуск продукції , забезпечений зростанням експорту в РФ , може скласти 13 млрд. дол

4 . У що обійшлася б Україні адаптація до норм , стандартам і директивам ЄС?

Потенційні витрати складуть не менше 160 млрд. євро.

При цьому максимум витрат припав би на 2014-2016 роки - від 15 до 20 млрд. євро щорічно.

Виконання Україною раніше взятих зобов'язання в рамках Другого і Третього енергетичних пакетів - це ще 14,6 євро щорічно (до 2020 року).

Що отримали інші країни на адаптацію до норм , стандартам і директивам ЄС?

З 2004 по 2010 рр. . 150 млн. громадян країн- нових членів ЄС було надано допомогу розміром 243 млрд. євро. Запропонована Україні допомогу - всього близько 600 млн. євро. - У десять менше , ніж втрати в торгівлі з РФ тільки за 9 місяців.

ПОЛЬЩА. Всього отримала приблизно 83 млрд. євро. їй був реструктуризований держборг у 52 млрд. євро.

ЧЕХІЯ. Всього - приблизно 8 млрд. євро.

СЛОВАЧЧИНА . Всього - приблизно 6,4 млрд євро.

УГОРЩИНА . Всього - 51 млрд. євро.

5 . Україна для ЄС - постачальник сировини і споживач готової продукції.

Експорт України в ЄС в 2012 році склав 15 млрд. євро , основну його частину становлять товари з низькою доданою вартістю , тоді як імпорт з ЄС склав 24 млрд. євро і це товари з високою доданою вартістю.

6 . Жорстке квотування ЄС українського експорту. На ключовий український товар -пшеницю - квота становить 1 млн. тонн на рік, тоді як країна виробляє близько 50 млн. тонн. На курятину квота становить 20 тис. тонн , але Україна повинна закупити 10 тис. тонн курячого м'яса з Європи , при цьому сама країна виробляє 1 млн. тонн на рік. Квота по сирах становить - 1,5 тис. тонн. - Це близько 5 % українського виробництва.

7 . Асоціація з ЄС - не гарантія демократичності і європейських стандартів життя

Досить подивитися на список країн , які вже є асоційованими членами ЄС. Це, наприклад , Туніс , Єгипет , Алжир , Албанія , Мексика , Чилі .

8 . Україна на перше місце ставить стабільність зовнішніх ринків і розширення
присутності на них.

У країнах ЄС триває стагнація ринків . Цього року ВВП єврозони знизився на 0,4 %. Попит на українську продукцію скорочується і на інших світових ринках. У 2013 році експорт товарів з України в країни Азії зменшився на 10 % , в Ізраїль - на 12,8 % , Індію -на 15,6% , Індонезію - на 31,4 % , Республіку Корея - на 65 %.

*

Кiлькiсть переглядiв: 179

Коментарi